maandag 21 februari 2011

Kraamcadeau: wikkeldeken

10 februari is Guus geboren, ons eerste neefje.

Ik had voor hem al een boxkleed gemaakt op verzoek van zijn mama en papa. Maar natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat cadeautjes in de kraammand te stoppen. Waaronder een op de lodger wrapper geïnspireerde wikkeldeken. Het mooie van die deken is dat hij ook kan dienen als speelkleed.
Natuurlijk heb ik ook deze in oranje/ecru gemaakt en met Nijntje versierd. De binnen- en buitenkant zijn beiden van nicky velours, lekker warm en zacht en precies in de kleurencombinatie die ik nodig had.



Op de buitenkant heb ik in iedere hoek een Nijntje gemaakt, met applicatietechniek maar dan zonder extra stof zodat alleen de buitenlijn te zien is.
De binnenkant is oranje en heeft in het midden een grote Nijn. Alle Nijntjes zijn met oranje borduurgaren gemaakt.
Hendrik-Jan is voor de koordstoppers nog een keer extra naar dC geweest. Ik had er twee gekocht maar eentje viel op de grond en ik heb deze nog steeds niet teruggevonden. Ik denk dat hij onder het harmonium ligt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten