zondag 31 oktober 2010

Losse tand

Doris kroop vanmorgen lekker bij me in bed en zei meteen dat ze naar de tandarts moet. Er zit namelijk een dunne tand los.
Ik was nog niet helemaal wakker en de term dunne tand zei me in eerste instantie niets. Ze liet het zien, en ja hoor, de snijtand rechtsonder zit los!
Wat wordt ze nu een grote meid, zomaar weer een mijlpaal, de eerste losse tand.
Hendrik-Jan had een paar jaar geleden een schattig boekje gekocht over een tandenfee, met een feeënpop erbij. Dit heeft ze vanmorgen gekregen. De fee heeft een tasje bij zich waar je de tand in kunt stoppen.
Natuurlijk moesten er ook foto's van de tand worden gemaakt. Eerst probeerde ze het zelf met haar eigen toestel maar dat lukte niet helemaal. Daarna mocht ik het proberen.
Het is nog best moeilijk om je mond wijd open te houden en niet uit te ademen als de lens zowat in je mond zit...


Daar is de wiebeltand! Hij zit al behoorlijk los, ik ben benieuwd wanneer hij er uitkomt!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten