zaterdag 23 oktober 2010

ABC17 voor Doris

Voor Doris Abacadabra 17 gemaakt. Zonder rokje.
Ik had van  een lieve Sancholady (Mira) een paar leuke lappen gekregen waaronder een lapje hele mooie "paarse" jeans. Ik kon er nog nèt een broek voor Doris uithalen.
Omdat de achtergrond van de stof paars is heb ik het vest gemaakt van een gebloemde jogging waar ook paarse bloemetjes tussen zitten. De zakken zijn afgezet met een lila bloemetjeskatoen en de broek is doorgestikt met lila garen.

 Een overslagje met een drukknoop achter de bloem.

De zakingang heb ik halfrond gemaakt. De boordstof is na een wasbeurt wat strakker komen te zitten zodat het niet meer kiert

Zakingang

Doris demonstreert de zak

 De broek heeft geen tailleband, waarschijnlijk omdat er een rokje overheen gedragen wordt. Ik heb het rokje in eerste instantie wel gemaakt maar ik vond het toch niet leuk. Ik had te weinig jeans over dus het rokje moest in een andere stof. Het werd te druk, zeker met het gebloemde vest er boven.
Ik was bang dat de broek met alleen een rits iedere keer open zou gaan. Daarom heb ik een overslagje gemaakt, aan een kant vastgenaaid, de losse kant sluit met een drukknoop. Opgesierd met twee grote bloemenknopen.

1 opmerking:

  1. Leuk om eigen stofjes nog eens terug te zien.
    Doris kijkt echt zo van: "Ja, schiet eens op, want moet nog even die zak inspecteren".
    Mooie combinatie gevonden, compliment!
    Over zo'n zak met een boordje: kun je op precies dezelfde manier maken als een halsboordje: gewoon een recht strookje tricot (korter dan zakingang).
    Dubbelvouwen (verkeerde kanten op elkaar) dan opstikken (gkoe) omkiepen en doorstikken.
    Voor een volgend exemplaar evt.hihi

    Groetjes,
    Mira

    BeantwoordenVerwijderen