woensdag 14 juli 2010

tassenslurf

Er moest voor de laatste schooldag nog een cadeautje komen voor de juf. Doris had een mooi knutselwerkje gemaakt van gevouwen vissen.
Eigenlijk vind ik dat wel genoeg, ze zien elkaar volgend jaar weer, ze gaat naar groep 2 maar blijft bij dezelfde juf.
Maar ik had een tijdje geleden beloofd om iets aan haar tasjesprobleem te doen. Ze heeft altijd plastic tasjes tekort. maar ja, waar moet je een voorraad tasjes bewaren? Die dingen gaan zwerven en geven alleen maar ergernis.
Op de school waar ik werkte hadden de naaimoeders voor iedere klas een tasjesslurf gemaakt, erg handig en het staat gezellig. Ik heb er een na proberen te maken en ik denk dat hij wel aardig gelukt is. Hij is gemaakt van blauw/bruine ruitjes en stippen. Dezelfde stof had ik al eens gebruikt voor gordijntjes in de poppenhoek. Zo blijft alles in dezelfde stijl en dat geeft rust.
De foto's zijn gemaakt de avond voor de laatste schooldag, het was natuurlijk weer eens een laatste moment haastklus.....

De slurf wordt van bovenaf gevuld.

Van onderaf kan je dan de tasjes er uittrekken

Dicht is het net een opgestopte worst...

Hendrik-Jan demonstreert nog even hoe het werkt.
Het handigst is dat je de slurf aan een spijker hangt, dan hoef je m niet de hele tijd omhoog te houden ;)

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig leuk idee zeg!
    Deze komt op mijn MM lijstje (must make)....

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen