vrijdag 25 december 2009

Jas voor mezelf

k had 3 meter lammy liggen, eigenlijk voor een jas voor Doris (3 meter voor €10,-).
Maar ik vond 'm zelf erg leuk. Dus heb ik dit patroon gemaakt, B5262van Connie Crawford in de WOMAN maten (maat 46 tot 70).
In de omvang heb ik niets hoeven aanpassen, de jas is alleen te lang. Ik moet nog een paar dingen afmaken of veranderen maar ik heb de jas eerst een week gedragen om te kijken wát ik precies wilde veranderen.
Want ook al is de jas te lang, ik laat de lengte wel zo. Het is namelijk heerlijk warm op de fiets!
En ik ga er een rits inzetten, dan maar wat stiksel zichtbaar. Er komt nog een bontrand om de mouwen en langs de voorkant. De zakken moeten nog omgevouwen en vastgemaakt worden.
Hier alvast een voorproefje:


(de pet is het eerste wat ik ooit op een naaimachine gemaakt heb...)


I

2 opmerkingen:

  1. Hai ,
    Kijk vaak even bij jou en je maakt geweldige mooie kleding voor je zelf en je dochterje .En ook al die andere dingen die jemaakt dus ik vind je zeer creatief :-)

    Gr .Elina/ MARIAN

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Inge,

    Ik ben een beetje laat geloof ik maar ik vind je jas heel mooi geworden! prachtige lammy en de kleuren en natuurlijk de jas zelf staan je prachtig!
    Groetjes Mirjam (mippie)

    BeantwoordenVerwijderen