zaterdag 22 november 2008

Hondenluier

Een eerste poging tot een hondenluier. De banden zijn in lengte verstelbaar.
Bovenaanzicht.

Zijaanzicht. Links is de staartkant, rechts de kop

In het middenstuk zit een opening zodat de overtollige stof verborgen kan worden.

Op het buikstuk knoopsgatenelastiek. Dit kan naar wens worden strakkergetrokken om de luier beter passend te kunnen maken.

In de luierbroek komt een gewone wegwerpluier. Deze wordt vastgezet op het klittenband. Als er nog klittenband te zien is kan dit worden afgedekt met de afdekstripjes, lekker zacht!

1 opmerking:

  1. Beste Inge,
    Ik heb een oude reu, die urine incontinent aan't worden is.
    Zou deze luier ook voor reu's bruikbaar zijn ?
    Helaas kan ik NIKS met naald en draad, heb niet eens een naaimachine, misschien heb jij wat tips voor me?
    Mijn Taatje is al 16, maar ik kan hem nog niet opgeven, het is zo'n goeie vriend voor me geweest in moeilijke tijden, dat wil ik ook voor hem zijn.
    Je lijkt me een lief mens die geeft om mens en dier.
    Groetjes van Ellen. <3

    BeantwoordenVerwijderen