zaterdag 7 juni 2008

242 vierkantjes

Gisteren nog een Bengh look-a-like rokje gemaakt met de taartjesstof. Ik heb laatst een bruin t-shirtje gekocht voor Doris, dat combineert er goed bij.Voor mezelf ben ik bezig met een patchworkrok, hier komt het idee vandaan. Palma gaf op Sancho de tip voor deze blog, eigenlijk voor een ander jurkje maar ik vond dit idee onweerstaanbaar. Misschien ga ik voor Doris ook wel zo'n rok makne maar eerst eentje voor mezelf...
Voro de rok heb ik 242 vierkantjes van 15 cm. nodig. Ik heb 125 rechthoeken geknipt die ik eerst aan elkaar ga locken. De zo ontstane reep knip ik dan weer door.
Met de paar losse vierkanten die ik overhield heb ik 259 vierkanten om mee te werken. Dat moet genoeg zijn!
Zo ziet een stapel van 125 rechthoeken eruit:
Dit zijn de stofjes die ik gebruikt heb:
En nu alles in elkaar zetten... Geen idee hoe lang het allemaal gaat duren maar ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten